De overheid is al langere tijd bezig met verbetering van de identificatie en registratie van honden. 

Daarvoor is er een concept amvb - besluit verbetering identificatie en registratie van honden in consultatie gegaan. 

De internetconsultatie vindt plaats om burgers, bedrijven en organisaties te informeren over wetgeving in voorbereiding en om hen de gelegenheid te bieden een reactie te geven op het voorstel.

De Raad van Beheer adviseert fokkers en houders van honden om de concept maatregel te lezen en eventueel te reageren naar de overheid.

De Raad van Beheer is vanuit haar rol als officiële databank en als grootste professionele identificatie & registratie-organisatie van honden in het voortraject betrokken geweest en zal dat uiteraard ook in het vervolgtraject zijn. 

Deze AMvB beoogt het verbeteren van het identificatie- en registratiesysteem voor honden (I&R-hond). In het vernieuwde I&R-hond worden meer betrokkenen bij I&R-hond geregistreerd, is het hondenpaspoort verplicht voor alle honden en zijn technische verbeteringen gedaan. Ook is er een sluitende chiplogistiek en paspoortlogistiek gerealiseerd.

Doelgroepen die door de regeling worden geraakt zijn:

  • Houders van honden
  • Leveranciers van hondenpaspoorten
  • Leveranciers van chips met de Nederlandse landcode (528-chips)
  • Aangewezen databanken
  • Dierenartsen en andere diergeneeskundigen
  • Beroepsmatige chippers van honden
  • Hondenfokkers en particulieren die een nestje fokken
  • Importeurs van honden

Verwacht wordt met deze AMvB de misstanden in de hondenhandel terug te kunnen dringen.

Deze consultatie is te vinden door te klikken op de volgende link: 

https://www.internetconsultatie.nl/identificatieregistratiehonden

De consultatie duurt tot 19-08-2020. 

Met vriendelijke groeten, 
Rony Doedijns | Directeur 

……………………………………………………………….

Raad van Beheer  - houden van honden

T 020 664 44 71 | Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. | www.houdenvanhonden.nl

 

Geachte leden van de Cavalier Club Nederland,

 Ik ben al vanaf het begin van onze vereniging, op verschillende manieren, betrokken bij ons ras en onze vereniging. Eigenlijk was ik niet van plan om nog in het bestuur zitting te nemen, maar ik kan U uitleggen waarom ik toch deze keuze heb gemaakt.

De laatste tijd ligt onze rashondenfokkerij ontzettend onder vuur. Het geeft het idee dat er een sterke lobby tegen de rashond op gang is gekomen en helaas wordt er in de media door deze groep erg gescoord door het  geven van alleen zeer negatieve berichtgeving over onze rashonden.

Een groot probleem is dat de invloed van deze groep zo groot is dat er nu met zelfs 12 zogenaamde kortsnuitrassen niet meer gefokt kan worden. Ik denk dat dit nog maar het topje van de ijsberg is en dat we nog veel andere  zaken in de toekomst kunnen verwachten.

Omdat de rashondenfokkerij me zeer na aan het hart ligt en natuurlijk in het bijzonder de Cavalier King Charles Spaniel wil ik toch graag in het bestuur mijn steentje bijdragen als bestuurslid betreffende deze problematiek.

Voorlopig is dit natuurlijk een interim-functie tot de eerstvolgende ledenvergadering, waar ik me dan officiëel als bestuurslid beschikbaar zal stellen.

Vriendelijke groeten…………….Wil Schrander

 Kampeer weekend 2020 Update (01-05-2020)

 

Beste Cavalier vrienden,

 

 

 

Goed nieuws!!!!!

 

 

 

Het kampeer evenement welke we dit jaar op camping de Molenhof zouden houden wordt verplaatst naar Hemelvaart 2021.

 

Na goed overleg met camping de Molenhof zijn we overeen gekomen dat het evenement naar volgend jaar opgeschoven kan worden.

 

Volgend jaar is het Hemelvaart kampeer evenement van woensdag 12 mei t.m.zondag 16 mei.

 

 

 

Er zijn deelnemers welke voor dit jaar geannuleerd hebben, een coupon hebben gehad of krijgen of je moet doorgeven wat je wil.

 

 

 

Hoe nu verder?

 

 

 

Een ieder moet individueel een E-Mail sturen naar de camping met wat je wil. De volgende opties zijn mogelijk:

 

 

 

             Als je nog geen coupon hebt en je wilt volgend jaar deelnemen aan het

 

kampeer evenement dan geef je aan dat je wilt omboeken naar volgend jaar.

 

             Je hebt al een coupon geregeld en wilt volgend jaar deelnemen aan het

 

kampeer evenement dan geef je ook aan dat je wilt omboeken naar volgend jaar.

 

             Je hebt geannuleerd, dan geef je aan dat je een nieuwe boeking wilt

 

maken voor volgend jaar.

 

 

 

Uiteraard zijn er misschien ook mensen welke evengoed gewoon gebruik wil maken van wat ze reeds geboekt hebben voor dit jaar.

 

Dat is natuurlijk prima. Wil je dan volgend jaar alsnog het kampeerweekend meemaken met de Cavalier Club dan moet je een E-Mail sturen voor een nieuwe boeking voor volgend jaar.

 

 

 

Het is van belang dat je zo snel mogelijk aangeeft wat je wilt per E-Mail.

 

Dit zodat de camping de plaatsen en objecten welke jullie gereserveerd hadden weer vast kunnen zetten voor volgend jaar.

 

Het E-Mail adres van de camping is: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zet duidelijk je adres gegevens erbij en dat je namens de Cavalier Club Nederland omboekt.

 

Zet Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. a.u.b. in de CC zodat wij een beetje op de hoogte zijn van wie wat gaat doen.

 

 

 

Wij van het evenementen team zijn blij dat we met de camping zijn overeen gekomen dat we naar volgend jaar mogen omboeken.

 

We hopen jullie allen dan i.p.v. dit jaar weer volgend jaar kunnen begroeten tijdens ons jaarlijks kampeer evenement.

 

 

 

Voor nu blijf gezond en tot gauw!

 

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

 

Team Evenementen

 

 

 

 

 

 

 

 

Beste lezer, 

 Bij deze sturen ook wij, ter informatie, de mailing die zojuist naar de leden van de Raad van Beheer is verzonden. 

 Op donderdag 12 maart jl. informeerde wij u omtrent de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Dagelijks worden wij geïnformeerd via de media omtrent de actuele ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland.  De gezondheid van onze medewerkers, leden, deelnemers en relaties staat hierbij voorop. Wij willen de continuïteit van onze dienstverlening kunnen blijven waarborgen. Wij begrijpen dat de huidige maatregelen ook voor u persoonlijk enorme impact kunnen hebben. Zeker in bepaalde branches is het nu extreem complex en uitdagend om te kunnen blijven bestaan. Iedereen in Nederland: blijf thuis bij klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Mijd sociale contacten. Bijeenkomsten met meer dan 100 personen worden in heel Nederland afgelast. Dat geldt ook voor publieke locaties zoals musea, concertzalen, theaters, sportclubs en sportwedstrijden. Voor kwetsbare personen (ouderen en personen met verminderde weerstand) geldt: vermijd grote gezelschappen en openbaar vervoer. In het algemeen wordt mensen dringend verzocht om bezoek aan kwetsbare personen te beperken. De maatregelen gelden voor heel Nederland en minimaal tot 6 april a.s. Gezien de enorme impact van dit virus op onze samenleving en alle vergaande maatregelen die landelijk en in de wereld zijn genomen gaan wij ervanuit dat de termijn na 6 april verlengd zal worden.

 Het bestuur van de Raad van Beheer heeft op basis van de actuele situatie besloten om alle evenementen die op de agenda stonden in de maanden april en mei te annuleren. Via de gebruikelijke kanalen houden wij u op de hoogte van alle ontwikkelingen die van belang zijn voor onze vereniging en organisatie. Wij adviseren onze aangesloten verenigingen dringend dit beleid ook over te nemen voor alle verenigingsactiviteiten, te weten vergaderingen, keuringen, trainingen, lezingen en dergelijke door uw vereniging of organisatie georganiseerd in deze periode. Het zou kunnen dat deze periode ook na mei zal moeten worden gecontinueerd. Het bestuur van de Raad van Beheer volgt hierin de richtlijnen van het RIVM en geeft nu al aan om ook rekening te houden met de voortzetting van deze maatregelen in de maanden juni en juli van dit jaar.

Op 8 april en 18 mei hadden wij klankbordsessies/beleidssessies gepland voor de implementatie van nieuw beleid op het gebied van fokkerij en gezondheid. Dit nieuwe beleid zou dan tijdens de juni AV voor besluitvorming worden aangeboden aan onze leden. Dit zorgvuldige voorbereidingsproces kan nu niet op de geplande wijze plaatsvinden. Tevens kunnen de rasgoepen- en rayon vergaderingen die noodzakelijk zijn voor voorbereiding van de AV niet op de gebruikelijke wijze plaatsvinden. Het bestuur onderzoekt of wellicht via digitale communicatie online informatiesessies een optie zouden kunnen zijn. Tevens is het onzeker of dat de juni AV op de gebruikelijke wijze kan plaatsvinden.

Vooralsnog zal het bestuur volgens de gebruikelijke procedure de AV van 27 juni bijeenroepen. Alleen de noodzakelijke onderwerpen, zoals de jaarstukken, zullen geagendeerd worden. Voor de overige onderwerpen zal een aparte BAV gehouden worden.

Indien de coronacrisis aanhoudt en het op grond van de dan geldende richtlijnen niet mogelijk is een AV in juni te houden, zal deze uitgesteld moeten worden. Dan ontstaat echter een situatie dat de Raad van Beheer niet kan voldoen aan statutaire en wettelijke verplichtingen. Het bestuur gaat ervan uit dat in dat geval ook de overheid de termijnen zal verruimen. Tevens kan de Raad van Beheer dan een beroep doen op de redelijkheid en billijkheid, zodat toch rechtsgeldige besluiten genomen kunnen worden.

Het kantoor en de buitendienst werken vooralsnog op de gebruikelijke sterkte. De buitendienst werkt volgens een speciaal protocol. De betrokkenen die de dienstverlening afnemen worden hier vooraf over geïnformeerd.  Wij houden u op de hoogte van eventuele wijzigingen en/of aanpassingen in onze bereikbaarheid en dienstverlening.

De vragen en antwoorden die volgen uit deze maatregelen vanuit de overheid worden op www.rijksoverheid.nl/coronavirus regelmatig aangevuld.

Namens het bestuur en onze medewerkers wensen wij u veel sterkte in deze moeilijke en onzekere periode. Wij hopen u allen weer te mogen ontmoeten in betere tijden. Erop vertrouwend u naar behoren te hebben geïnformeerd.

 Met vriendelijke groet,
Rony Doedijns, directeur              Jack Alberts, voorzitter

Copyright © 2020 Raad van Beheer, All rights reserved.